W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij
Strona główna > Urząd > Struktura organizacyjna > Biuro Prawne

Biuro Prawne

Dyrektor: Bożena Sadowska

Tel. (22) 60-174-05
Fax (22) 627-06-79

b.prawne@udsc.gov.pl

Struktura Biura: Zespół Pomocy Prawnej
Wydział Legislacyjny   Do zakresu działania Biura Prawnego należy:
1)    zapewnienie zgodności przygotowywanych w Urzędzie projektów aktów prawnych i umów międzynarodowych z obowiązującym w Rzeczypospolitej Polskiej systemem prawnym i zasadami techniki prawodawczej oraz udział w ich uzgadnianiu;
2)    współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Urzędu przy opracowywaniu projektów założeń do projektów ustaw;
3)    koordynowanie opracowywania projektów stanowisk Szefa Urzędu wobec przekazywanych w ramach uzgodnień międzyresortowych projektów założeń projektów ustaw, projektów aktów normatywnych, przygotowywanych przez naczelne i centralne organy administracji rządowej, projektów stanowisk Rządu wobec projektów ustaw;
4)    nadzorowanie terminowości opracowywania projektów założeń projektów ustaw, projektów aktów prawnych pozostających we właściwości Szefa Urzędu i stanowisk, o których mowa w pkt 3;
5)    udział w posiedzeniach Komisji Prawniczej w Rządowym Centrum Legislacji;
6)    wykonywanie zadań z zakresu pomocy prawnej, w tym:
a)   wykonywanie zastępstwa procesowego Szefa Urzędu i Dyrektora Generalnego Urzędu przed Sadem Najwyższym i sądami powszechnymi,
b)   sporządzanie opinii prawnych i udzielanie porad prawnych komórkom organizacyjnym Urzędu,
c)   opiniowanie pod względem formalno-prawnym projektów umów cywilnoprawnych i porozumień;
7)    obsługa parlamentarna Szefa Urzędu i jego Zastępców;
8)    koordynowanie procesu opracowywania stanowiska Szefa Urzędu wobec dokumentów w postępowaniach przed Trybunałem Sprawiedliwości Unii Europejskiej;
9)    prowadzenie rejestru zarządzeń wydawanych przez Szefa Urzędu;
10) opiniowanie pełnomocnictw i upoważnień udzielanych przez Szefa Urzędu i Dyrektora Generalnego Urzędu oraz prowadzenie ich ewidencji.



Wytworzył: Katarzyna Feltynowska (2 marca 2010)
Opublikował: Justyna Biś (2 marca 2010, 15:04:44)

Ostatnia zmiana: Piotr Walczak (5 lipca 2013, 08:32:17)
Zmieniono: zmaina treści

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 3675

wersja do zapisu wersja do druku